Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

Siurin talliesittelyt

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 1]

1 Siurin talliesittelyt lähetetty Ti Marras 24, 2015 8:55 pm

Kaikki lähti yhdestä tallista; yhdestä pienestä kotoisasta piirretystä tallista, johon mahtui maksimissaan 20 hevosta. Ennen kuin huomasinkaan, oli hevosten määrä kasvanut satapäiseksi. Uusia talleja putkahti kuin sieniä sateella, ja yhteensä niitä onkin pystytetty jo hurjat kymmenen kappaletta. Osa talleista on jäänyt vielä aivan alkutaipaleelle, mutta niiden kanssa on tarkoitus jatkaa elämää sitten joskus, kun kiinnostusta riittää. Osa taas on kehittynyt harrastusvuosieni varrella, ja seuraavaksi esittelenkin niistä tärkeimmät:

Kuuralehto
Idea virtuaalitalliin lähti jo vuonna 2011, jolloin keksin tallin nimen. Tiesin jo silloin tallin keskittyvän suomenhevosiin, joten nimi tuli kuin luonnostaan - pari suomenkielistä luontosanaa liitettynä yhteen. Talli kuitenkin jäi silloin vielä ajatuksen tasolle, ja vasta vuoden 2014 keväällä se sai tukevan pohjan.
Nykyään tallissa toimitaan suuren suomenhevoslauman kanssa. Hevosten kanssa kilpaillaan aktiivisesti monessa lajissa, käytetään jalostukseen ja monen kanssa minulla on suuret suunnitelmat tulevaisuuden varalle. Suomenhevosten kanssa olen alkanut keskittyä enemmän hieman vieraampiin sukuihin, ja meiltä löytyy hevosia niin pitkistä kuin lyhyistäkin suvuista.
Kuuralehdossa järjestetään myös aktiivisesti toimintaa esimerkiksi kisojen muodossa, ja pyrimme lisäksi silloin tällöin järjestämään sekä näyttelyitä että tarinatoimintaa!

Virginia Ness
Virginia Ness nousi pystyyn vain kuukautta myöhemmin harrastukseni aloittamisesta. Kaipasin suomenhevosten rinnalle jotain hienompaa, jotain suurta. Niin syntyi idea suuresta kartanosta Englannin nummilla, jossa vaikuttavat kuvankauniit puoliveriset estehevoset.
Virginia Nessissä hevoset ovat (ainakin toistaiseksi) piirrettyjä, ja niiden kanssa osallistun myös jonkin verran myös PKK:n (piirreoshevosten) toimintaan.

Wayward Dressage
Wayward Dressage (itse lyhennän aina WD) on kolmas tallini, joka lähti piirretyistä hevosista liikkeelle, mutta muuttui viime kesänä kuvalliseksi. Tälläkin tallilla kasvatamme puoliverisiä, joskin todella pienessä mittakaavassa. WD on ollut minulla aina hieman sellainen "ikuisuusprojekti", jonka kanssa ei ole kiire mihinkään, joka on kokenut sekä nimenvaihdoksen että vähintään kymmenen ulkoasunmuutosta, ja joka ei tunnu vieläkään olevan täysin valmis. Se on enemmänkin talli, jossa säilytän hevosia, joiden kanssa harrastan sitten kuin siltä tuntuu.

Lochawe
Vaikka olenkin vannoutunut suomenhevosharrastaja, löytyy minulta kolmaskin puoliveritalli: Lochawe. Lochawe sijaitsee Skotlannissa, ja olen siirtänyt sinne lähinnä muilta talleiltani hevosia majailemaan. Mitään suurempaa syytä minulla ei ollut perustaa uutta tallia, mutta tunsin jostain syystä omistavani puoliverisiä, jotka eivät sopineet Virginia Nessin piirroshevosten joukkoon eikä suomessa sijaitsevaan Waywardiinkaan. Niin syntyi kolmas talli.

Amarante
Viimeisenä tahtoisin mainita vielä Amaranten, joka pitää sisällään piirrettyjä barokkirotuisia hevosia (eli friisiläisiä, lusitanoja, andalusioita..). Talli toimii hyvin kausiluontoisesti oman inspiraationi mukaan, mutta hiljaa hyvä tulee, sanotaan.

Lisäksi muita (ikuisuus)projektitallejani: Sherwood (poneja), Daffodil (tuontitalli - hae omasi!) sekä Saarnimutka (piirrettyjä suomenhevosia).

- Siuri, VRL-11290

Näytä käyttäjän tiedot

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 1]

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa